waarom digitalisering onmisbaar is voor flexbureau's
de kracht van digitalisering
Als uitzend-, detacherings- of werving- en selectiebureau wil je zowel je kandidaten als opdrachtgevers optimaal bedienen. De intercedent of recruitment consultant is de belangrijkste schakel in je organisatie. Zij zorgen voor de persoonlijke aandacht, het menselijke contact en het opbouwen van relaties, wat cruciaal is voor succesvolle plaatsingen. Echter, door de toenemende administratieve taken hebben zij steeds minder tijd voor deze essentiële menselijke touch. In een snel veranderende arbeidsmarkt is alleen vertrouwen op menselijke vaardigheden niet voldoende. Digitalisering speelt een cruciale rol in het ondersteunen van deze professionals, waardoor zij nog effectiever kunnen werken en betere resultaten kunnen behalen.
Hier zijn de belangrijkste redenen waarom digitalisering essentieel is voor flexbureau’s:
wil jij ook jouw uitdagingen ombuigen naar kansen?
Onze specialisten Boy en René beantwoorden graag al jouw vragen en vertellen je wat de mogelijkheden zijn voor jouw staffingorganisatie. Uiteraard geheel vrijblijvend.
-
van slapende database naar actieve talentpool
-
meer tijd voor kandidaten
-
uitbreiding van je business
van slapende database naar actieve talentpool
Met een innovatief ATS (Applicant Tracking System) krijg je meer inzicht in alle kandidaten in jouw database. Deze kandidaten hebben zich eerder ingeschreven en zijn waardevol, omdat ze mogelijk nu wel op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging. Door slim te filteren met kandidaat profielen, is de kans groot dat je de ideale kandidaat in je eigen database vindt, in plaats van erbuiten.
meer tijd voor kandidaten
Dagelijks zijn recruitment consultants en intercedenten veel tijd kwijt aan administratieve taken. Taken die vaak niet gezien worden als de leukste taken uit hun takenpakket. Gelukkig kunnen veel van deze taken geautomatiseerd worden, waardoor er tot wel 1,5 uur per dag bespaart per recruitment consultant/intercedent. Deze kostbare tijd kun je besteden aan waardevolle gesprekken met kandidaten.
“Wij beloven onze klanten non-stop recruitmentinnovatie. We zien onszelf niet als consultancyclub, máár willen klanten wel een spiegel voorhouden en voorzien van de juiste tips en tricks. Het draait namelijk om een combinatie tussen tech en touch; uitstekende software en de puur menselijke kant.” Rob van Arnhem COO van RecruitNow
uitbreiding van je business
Zoals je weet is elke kandidaat waardevol, maar je hebt niet altijd een passende vacature in je eigen database. Wist je dat je ook kunt matchen op vacatures buiten je eigen database? Met het gebruik van de juiste ATS levert het dit jouw niet alleen nieuwe kandidaten, maar ook nieuwe opdrachtgevers op. Hierdoor zorgt digitalisering ook voor meer nieuwe business.
de rol van A.I. in recruitment
Zowel de technologie als de arbeidsmarkt blijft continue in beweging, zo wordt de juiste match vinden tussen kandidaat en vacature complexer. En is er steeds meer mogelijk met de juiste technologische ontwikkelingen. Hier komt kunstmatige intelligentie (A.I.) om de hoek kijken. A.I. kan recruitment consultants en intercedenten ondersteunen door repetitieve en tijdrovende taken te automatiseren en diepere inzichten te bieden die anders moeilijk te verkrijgen zijn. Hierdoor krijgen recruitment consultants en intercedenten meer tijd voor persoonlijke interactie en het opbouwen van waardevolle relaties met kandidaten.
Volgens Rik Verbrugge de strategic leader van RecruitNow zal A.I. de recruitment consultant en intercedent ondersteunen bij het maken van betere matches door tijd vrij te spelen. Hoewel A.I. de complexiteit van het matchingsproces niet volledig kan overnemen, kan het de recruiter en intercedent helpen door administratieve taken te automatiseren. Hierdoor blijft er meer tijd over voor persoonlijke gesprekken met kandidaten, wat essentieel is voor het maken van goede matches.
technologie als oplossing voor recruiters en intercedent
In een tijd waarin goede recruiters en intercedenten schaars zijn, biedt technologie een uitkomst. Flexbureau’s die kiezen voor automatisering ervaren minder problemen met de beschikbaarheid van recruiters en intercedenten. Recruiters en intercedenten kiezen liever voor partijen die technologie gebruiken om hun werk eenvoudiger te maken.
Digitalisering in recruitment is niet alleen een trend, maar een noodzaak om competitief te blijven en de best mogelijke matches te maken. Door te automatisering en A.I. te integreren, kun je als flexbureau efficiënter werken en betere resultaten behalen.
is jouw bureau klaar om slimmer te matchen?
Digitalisering is niet langer een optie, maar een noodzaak om de best mogelijke matches te willen blijven maken. Is jouw flexbureau klaar om slimmer te matchen?
Wij zijn jouw partner in het complexe online recruitment proces en maken het gemakkelijk. Dat kan alleen met daadkracht: schouders eronder en aanpakken. Zo laten wij uitzendbureaus, werving- en selectiebureaus én detacheerders sneller groeien.
wil jij ook non-stop blijven innoveren?
onze specialisten geven je een gratis advies op maat